london

ett tag sedan jag skrev så ni tar vi en ordentligt uppdatering.
Skolan flyter på som vanligt.. jag trivs och det är verkligen hur roligt som helst. Älskar varje minut i skolan. Nu har även lite läxor och inlämningar dykt upp.. men det är bara roligt, så har man något att sysselsätta sig med. Imorgon har jag en redovisning i Samhällskunskap. Vi har blivit indelade i grupper och varje grupp representerar ett parti. Jag har hand om Moderaterna och ska berätta om deras miljöpolitik. Jag har även lite engelskaglosor tills imorgon som jag försöker öva in.

På London fronten så går det framåt. Idag var jag hos studievägledaren för att prata. Fick lite klarheter om olika saker, så det känns riktigt bra. Kurserna är lite blandade, men det kommer lösa sig på något sätt. Kommer antagligen få läsa några kurser på egen hand. Imorgon eller nästa vecka ska jag prata med min studiehandledare och med rektorn för att säga att jag har ett intresse om att åka till London för att plugga. Så då blir det ännu ett steg framåt. Sedan är det bara att fixa all annan information, om skolpengen och lite andra saker så att jag har koll. Anmälan behöver man inte skicka in fören i mars/april så det är god tid. Det är ändå skönt att ha så stor koll som möjligt.. så att det inte blir krångel längre fram.

Nu gäller det bara att hänga med i skolan, göra så bra ifrån sig som möjligt. Krav på höga betyg krävs inte, men jag ska ändå försöka ligga på topp. Det skadar aldrig.


Kommentarer
josephine säger:

sjukt grym, sjukt snygg och världens bästa gästbloggare!

2010-09-13 | 20:13:18
Bloggadress: http://josephinerydlinger.blogg.se/
Frida säger:

sv: ja, den är underbar! :D och cykelsemestern måste vi göra om, galet kul!

2010-09-15 | 18:14:51
Bloggadress: http://fridasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback